KLİMA ARIZA KODLARI
Klimalarda görülen arızaları iki başlık altında toplayabiliriz. Bunlar elektriksel arızalar ve mekanik arızalardır. Klimalarda oluşan bu arızaların bazıları basit arızalar olup çok masraf çıkaran arızalar değildir. Ve çoğu klima kullanıcıları tarafından düzeltilebilir. Diğer klima arızaları ise gerçek klima ustalarınca kontrol edilmelidir.
Bu yazıda bahsedilen konular sadece bilgilendirme amaçlıdır. Tüm elektrikli aletler de olduğu gibi klimalarda da arıza çözümü esnasında dikkatli olunmalı sonuçları ciddi olabilecek kaza ve yaralanmaların gerçekleşme olasılığı yüksektir. Daha önce bu tür tecrübeleriniz yoksa müdahale etmeden 0212 269 57 34 numaralı çağrı merkezi numaramızdan ya da klima servisi iletişim sayfamızdan bize veya klimanızın yetkili servisine danışınız.
KLİMA ARIZALARI ve ARIZA ÇÖZÜMLERİ
1.Klima uzaktan kumanda ile çalıştırılamıyor.
Çözümü: Uzaktan kumanda ile cihazı çalıştırmak istediğinizde: İç ünite üzerindeki durum ışıkları yanmıyor; ve iç ünite veya dış ünite fanı ile kompresör devreye girmiyor ise İç ünitenin ön kapağını açın ve "Emergency Run" düğmesine basın. Eğer cihaz çalışırsa sorun ya uzaktan kumandada yada iç ünite kartındaki uzaktan kumanda algılayıcısındadır.
2.İç ünite ve dış ünite fanları düzgün olarak çalışıyor, "RUN (OPERATE)" gösterge lambası yanıyor fakat kompresör devreye girmiyor.
Çözümü: İç ünite ve dış ünite fanları normal çalıştığı halde kompresörün çalışmamasının 4 muhtemel sebebi vardır:
İç ünite kartı hasar görmüştür.
İç ünite ile dış ünite arasındaki kablo bağlantılarında hata vardır veya kopuktur.
Kompresör motorunun çalışma kondansatörü arızalıdır.
Kompresör motoru sargıları hasar görmüştür.
3.İç ünite fanı ve kompresör normal çalışıyor fakat dış ünite fanı çalışmıyor.
Çözümü: Bu arızanın tespitinde şunu unutmamak gerekir ki dış ortam sıcaklığının yüksek olduğu durumlarda cihaz ısıtma modunda çalışıyor ise dış ünite fanı bazen durabilir, bu normaldir. İç ünite fanı ve kompresör normal çalışırken dış ünite fanının çalışmamasının 5 muhtemel sebebi vardır:
İç ünite kartı üzerindeki SSR arızalıdır.
İç ünite kartı arızalıdır.
İç ünite ile dış ünite arsındaki kablo bağlantı sıraları yanlıştır veya kablolarda kopukluk vardır.
Fan motorunun çalışma kondansatörü arızalıdır.
Fan motorunun sargılarında hasar vardır.
4.Dış ünite düzgün çalışıyor fakat iç ünite hiç çalışmıyor.
Çözümü: İç ünite fanının çalışmamasının 4 muhtemel sebebi vardır:
Kart üzerindeki SSR ler arızalıdır.
Kart arızalıdır.
Fan motorunun kondansatörü arızalıdır.
Fan motorunun sargıları arızalıdır.
5.Cihaz beslemeye bağlı iken çalıştırılmadığı halde bazı elemanlar kendiliğinden devreye giriyor.
Çözümü: Cihaz çalıştırılmadığı halde bazı elemanların kendiliğinden devreye girmesinin muhtemel 3 sebebi vardır:
Kart üzerindeki SSR arızalıdır.
Kart üzerindeki besleme rölesi arızalıdır.
Kartın kendisi arızalıdır.
6.İç ünite fanı tekrar tekrar çalışıyor ve duruyor.
Çözümü: İç ünite motorunun tekrarlı olarak dur-kalk yapmasının muhtemel 2 sebebi vardır:
Cihaz kartı arızalıdır.
Fan motoru arızalıdır.
7.Kompresör, iç ünite ve dış ünite fanları düzgün olarak çalışıyor fakat cihazda ısıtma ve soğutma etkisi çok düşük veya hiç yok.
Çözümü: Isıtma ve soğutma performansındaki düşüşlerin muhtemel 6 sebebi vardır:
İç ünite veya dış ünite etrafında hava sirkülasyonunu engelleyici cisimlerin bulunması.
İç ünite filtrelerinde kirlenme.
Tesisat borularında kaçak, dolayısıyla yetersiz soğutucu akışkan.
Gerekenden fazla soğutucu akışkan.
4 yollu vanada kaçırma.
Çek valflerde kaçırma.
8.Klima cihazı sadece soğutuyor veya sadece ısıtıyor.
Çözümü: Cihazın sürekli olarak yalnızca ısıtma veya yalnızca soğutma yapmasının 4 muhtemel sebebi vardır:
İç ünite kartı arızalıdır.
İç-dış üniteler arası kablo bağlantılarında kopma veya hata vardır.
Dört yollu vana bobini arızalıdır.
Dört yollu vana arızalıdır.
9.Dış ünite çok gürültülü çalışıyor.
Çözümü: Dış ünitenin çok gürültülü çalışmasının muhtemel 6 sebebi vardır:
Montaj konsollarının sabitleme vidaları iyi sıkılmamıştır.
Lastik takozlar yırtılarak özelliğini kaybetmiş veya düşmüştür.
Fan kanatlarının balansı bozulmuştur.
Fan motorunun yataklarında bozulma vardır.
Tesisat boruları izole edilmemiş ve iyi sabitlenmemişlerdir.
Kompresör ünitesinde mekanik problemler vardır.
10.İç ünite çok gürültülü çalışıyor.
Çözümü: İç ünitedeki gürültünün muhtemel 8 sebebi vardır:
Toz filtresi çok kirlenmiştir.
Yabancı bir cisim fan kanatlarına temas ediyordur.
İç ünite duvara tam olarak sıkıca monte edilmemiştir.
İç ünite kartı yerine iyice oturtulmamıştır.
Besleme kabloları ile diğer parçalar arasında sürtünem sonucu oluşan aşınma sonucu elektrik atlaması olabilir.
Fan motor yatakları deform olmuştur.
Fan kanatlarında hasar vardır.
Hava geçişi olan elemanlarda hasar vardır.
11.İç ünite 1-2 dakika çalışıp 3 dakika duruyor.
Çözümü: Bu arızanın muhtemel 4 sebebi vardır.
Toz filtresi iyice dolmuştur ve hava akışını engelliyordur.
Oda sıcaklık sensörü evaporatöre temas ediyordur.
Cihazın bağlı olduğu mahalin havalandırması yetersizdir.
Cihaz seçimi yanlış yapılmıştır.
12.Soğutma modunda iç ünite su damlatıyor.
Çözümü: İç üniteden su akmasının 5 muhtemel sebebi vardır.
İç ünite montajı terazisinde yapılmamıştır.
Drenaj hortumu düzenli olarak iniş şeklinde çekilmemiştir.
Toz filtresi tamamen kapanmış ve hava geçişini bloke etmiştir.
Drenaj hortumu tıkanmış veya kırılmıştır. Drenaj tavası tamamen pislikle dolarak çıkışı tıkanmıştır.
Drenaj hortumu çıkışı su içine sokulmuştur.